هشدار برای نیروهای امنیتی

قل دوم خاوری کیست؟

قل دوم خاوری در قضیه اسکان خانواده در خارج از کشور مدیر عامل یکی دیگر از بانک هاست که هم اکنون خانواده وی در آلمان ساکن هستند

در پی استعفا و برکناری برخی مدیران عامل بانک‌های درگیر در پرونده تخلف بزرگ نظام بانکی، در محافل مختلف از جایگزینان احتمالی این افراد سخن گفته می شود.

طبق این گزارش‌ها، از رامین پاشایی فام مدیرعامل بانک سپه، امیر منصور خاکی عضو هیئت مدیره بانک ملی، پیشرو مدیرعامل بانک صنعت و معدن و غلامرضا تاج‌گردون دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران به عنوان جایگزینان احتمالی خاوری در بانک ملی نامبرده می‌شود.


در این میان یکی از انتقاداتی که به خاوری وارد می شود این است که خاوری که در دولت های قبل ریاست بانک سپه را در کارنامه خود داشت پس از بازنشستگی به اصرار برخی مسئولان ارشد دولتی به عنوان مدیرعامل بانک ملی و در حکم جانشین خزانه مرکزی کشور منصوب شد که از همان زمان نیز به دلیل برخی رویکردهای غرب گرایانه و اقامت تمامی اعضای خانواده وی در امریکا و کانادا با انتقاد دستگاههای امنیتی کشور مواجه شد. تمامی اعضای خانواده خاوری دارای پاسپورت کانادا و یک نفر نیز پاسپورت امریکایی دارد.

قل دوم خاوری در قضیه اسکان خانواده در خارج از کشور مدیر عامل یکی دیگر از بانک هاست که هم اکنون خانواده وی در آلمان ساکن هستند.


کارشناسان عملکرد این بانک را مناسب ارزیابی نکرده اند.


اما آنچه در این میان قابل توجه است خبری است که دهان به دهان در بانک مرکزی پیچیده و آن نسبت خانوادگی نزدیک وی با خاوری است.


از وی به عنوان یکی از جایگزینان احتمالی خاوری نام برده می شود.

 

منبع:  تعامل نیوز

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا